TNS Polska przeprowadził badania nad stosunkiem Polaków do reklamy zewnętrznej, czyli tzw. outdooru. Próbowano sprawdzić, czy wszechobecne reklamy przeszkadzają tylko garstce wrażliwców, czy też problem jest szerszy.

Jest szerszy. Na szczęście większość Polaków uważa, że w kwestii outdooru coś trzeba zrobić, bo zaczyna się robić niebezpiecznie brzydko. Co prawda główne bolączki estetyczne w przestrzeni publicznej to śmieci i psie kupy, ale reklama też ma swój udział w ogólnym chaosie. Także zmiany są konieczne – z tym się zgadzamy.

Ale…

Ponad 30% badanych uważa, że na swoim terenie (budynku, działce) mogą robić co im się podoba. To wciąż spora grupa. I co gorsza, choć z badania wynika, że nie lubimy reklam wieszanych na obiektach (bannerów, siatek reklamowych, plandek), to 77% z nas zgodzi się na taką reklamę, jeśli dostanie za to pieniądze. O!

Z dobrych wieści: wolimy reklamę podawaną w cywilizowany sposób, czyli np. w wiatach przystankowych, czy na muralach.

I ciekawostka: raport z tego badania został namalowany w postaci muralu przez Good Looking Studio na ścianie kamienicy przy ul. Solec 85, możecie go tam sobie obejrzeć. A pełną jego wersję pobierzecie stąd, polecamy, bo te wyniki są naprawdę ciekawe. W przygotowaniu raportu aktywnie uczestniczyła Ania Rostkowska z naszej okiennej ekipy 🙂

tns raport