„Networkingownia – ogarniamy kreatywnych” to cykl spotkań organizowany przez Partnerstwo Creative Poland. Każda odsłona wydarzenia to inny, ważny dla sektora temat.

Najbliższe spotkanie odbędzie się już 6 marca (czwartek) o godz. 17.00 w Mito.Art Cafe Books. Temat spotkania to „Tożsamość miejsca – architektura emocji”.

Organizatorzy wydarzenia i zaproszeni goście będą szukać odpowiedzi na pytania takie jak: co sprawia, że jakieś miejsce stanowi istotny punkt na kulturalnej mapie miasta? czy strategia PR, przemyślana propozycja kulinarna, muzyczna i dogodna lokalizacja stanowią o jej powodzeniu? jak wykreować miejsce, w którym dobrze się czujemy i które tworzy unikalną, niepowtarzalną jakość samo w sobie?

Goście:

– Piotr Seweryn Rosół – literaturoznawca, historyk, kurator, właściciel MiTo,
– Adam Marcinkowski – manager artystyczny w zakresie promocji klubu i muzyki,
– Aleksandar Ćirlić – koordynator ds. wydarzeń kulturalnych; BAR PRASOWY (tegoroczny laureat nagrody Wdechy w kategorii Miejsce Roku),
– Sebastian Maliszewski – Turkusowy Domek, Kochankowie Gwiezdnych Przestrzeni,
– Przemek Dziubłowski – współtwórca klubów Cud nad Wisłą i Sztuki&Sztuczki, działacz Fundacji Do Dzieła!.

Zapytaliśmy Przemka Dziubłowskiego, współtwórcę Cudu nad Wisłą oraz Sztuk&Sztuczek, działacza Fundacji Do Dzieła!, o to, co stanowi o popularności warszawskich miejscówek.

1. Jaki cel sobie Państwo postawiliście, uruchamiając Cud nad Wisłą, a później Sztuki&Sztuczki?

Cud nad Wisłą to była totalna zajawka. Chcieliśmy zrobić coś czego nie było, w zasadzie nad Wisłą nic nie było, a betonowy taras, zwany potocznie ambona śnieżną był bardzo inspirujący. Mieliśmy ambicje stworzenia miejsca, które żyje każdego dnia, i tak staliśmy się jednym z najaktywniejszych letnich miejsc. Nie zastanawialiśmy się co będzie dalej. Najważniejsze było, żeby stworzyć miejsce, którego jeszcze nie było, w którym każdy będzie mógł się czuć dobrze. Gdy powstał Cud nad Wisłą, nie było jeszcze osiedla Powiśle, nie było Centrum Nauki Kopernik, budował się Stadion Narodowy, to był bardzo specyficzny czas. Wszelkie próby odwrócenia twarzy miasta do rzeki, były niezbyt udane. Cud sprawił że ludzie na nowo zaczęli odkrywać Wisłę i przychodzić nad rzekę. I to był chyba nasz cel – przyciągnąć ludzi i pokazać im rzekę. W tym roku Cud nad Wisłą będzie obchodził pięciolecie, drugi rok w innej lokalizacji, którą także pokochaliśmy. Dziś naszym celem jest konsekwencja działania. Jeśli chodzi o Sztuki&Sztuczki to już inna bajka. Marzyliśmy o miejscu całosezonowym, o miejscu spotkań, które oferuje kuchnię i bar na poziomie, ale w którym także można posłuchać muzyki na żywo, pobawić się.

2. Oba miejsca (CnW oraz Sztuki&Sztuczki) odniosły sukces, dlaczego?

Myślę że jeśli wkłada się serce i dużo pracy, a także stara się być konsekwentnym można liczyć na sukces. Jednocześnie trzeba pamiętać, że nic nie trwa wiecznie i cały czas pracować. Cud był pierwszy nad Wisłą, a później kiedy powstawały inne miejsca, zachował swój niepowtarzalny charakter, miejsca z kontenerów i palet, z oddzielnym wine barem i aktywnie działającą sceną. Z konsekwencją przez te lata kreowaliśmy cykl, które także mają swoich wielbicieli Koncertowe Czwartki pokazujące najciekawsze naszym zdaniem zjawiska na polskiej scenie muzycznej oraz Jazz nad Wisłą pokazujący osobowości muzyki synkopowanej. Jazz nad Wisłą był dofinansowywany przez M.St Warszawy. Był, bo w tym roku nie otrzymaliśmy dofinansowania, ale stajemy na głowie, by grać bezpłatne niedzielne koncerty nad Wisłą. I zrobimy to. Sztuki&Sztuczki, które są zupełnie innym projektem, także oferowały coś czego nie było – zgrabne połączenie restauracji z klimatem klubowym, dziś wiemy już że akcent restauracyjny będzie znacznie mocniejszy. Sukces to także ludzie z którymi tworzyliśmy i tworzymy te miejsca.

3. Jaka jest recepta na to, żeby klub/kawiarnia nie był tylko chwilowo modną miejscówką?

Nie wiem. Wydaje mi się, że konsekwencja w działaniu. I nie zabieganie o to by być modnym.

1146220_529952213727138_1894367900_o

(fot. Cud nad Wisłą)

 

Więcej informacji na:

www.facebook.com/networkingownia

www.facebook.com/events/490327974412796/